Stockholms Stadsmission

Ja jag skrev ju i ett tidigare inlägg om Stockholms Stadsmission. Då berättade jag att Stadsmissionsgården ligger vid Slussen men idag (torsdag) har dom bytt plats och det heter numera `Nya Stadmissionsgården` och ligger på Maria prästgårdsgata. Som jag tidigare skrev är det öppet dagtid för både kvinnor och män. Där finns tillgång till mat, dusch, kläder, tvättmaskin, TV, telefon och dagstidningar. Det finns även sängplatser.

Informationen fick jag snabbt utav Stefan Lindeborg som arbetar på Stadsmissionen. Tack!

Stefan Lindeborg Bitr. socialchef och personalchef på Stadsmissionen, socionom.
"Det är ett roligt jobb att vara socialarbetare. Vän av ordning undrar naturligtvis vad det är för roligt med människor som befinner sig i kris, lever på samhällets botten eller har det allmänt kaotiskt och rörigt. Det finns inget som helst roligt i att folk mår dåligt - det roliga är att få möjlighet att hjälpa dem att göra någonting åt det. Som socionom får man både prata och handla och påverka"

Med vänliga hälsningar,
"T".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0