Bidra kan man göra på många sätt

Ja, när man hör ordet "bidra" tänker iallafall vi yngre människor på att det gäller att bidra med pengar. Oftast. Eller det är iallafall vad jag och folk i min omgivning tänker på, det första vi gör när vi hör det ordet.

Men det är inte sant. Man kan hjälpa till och bidra på väldigt många sätt. Själv är jag en fattig student så att skänka 200:- varje månad, går tyvärr inte för mig i dagsläget. Men däremot hjälper jag till på annat sätt. Som tex, att skänka kläder och prylar till Second hand butikerna. Det är ett väldigt smart sätt!

Dit kan du skänka allt från kläder, leksaker till köksprylar. Ja, så gott som allt! Bara det är helt och fräscht, förståss. Prylar du har ledsnat på, leksaker dina barn har ledsnat på, kläder som du och dina familjemedlemar har växt ut, vad gör ni av det? Det finns allt för många människor som bara slänger iväg det..

Gör inte det.
Du borde göra som så pass många andra och skänka det till second hand butikerna. Inte nog med att du kommer ha ett gott samvete, så finns det även en chans för dom som inte har så mycket pengar till kläder, pengar till presenter och julklappar, som alltså handlar i dessa butiker och kan få en ljusare och lättare framtid.

Det finns inget negativt, bara positivt i det hela.

Vad gör du av kläder och prylar som inte längre kommer till använding?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0